lördag 19 december 2015

Hej, mitt vinterland! + Hur det gick med Vanten


Så var sista skolveckan slut. Som alltid pågår en massa intensiva aktiviteter ända in i det sista. Vi har alltid en julpysseldag sista skolveckan, och i år var en nyhet bland pysslen den här stjärnan som är gjord av gamla aluminiumformar, alltså av utbrunna värmeljus. Man klipper upp kanterna och viker in dem och sen dekorerar man dem som man tycker. Det var ett väldigt populärt pyssel!

I mitt förra inlägg om "Vanten" skrev jag ju om att mina elever skulle få läsa upp sin slutgiltiga text för sin klass. Det har de gjort nu och det gick jättebra. Vi tränade hårt innan det här med att betona vissa ord i meningarna och eleverna fick i hemläxa att träna på detta hemma. När de väl stod där framme var de lite nervösa, men det gick kanonbra. Deras klasslärare tyckte att de läste mycket bättre  och de själva blev peppade av att det gick så bra och de ville även läsa upp den för andra klasser. De kände sig nöjda med sin prestation efteråt och jag tror de fick en riktig kick av att de gick så bra. Övning ger färdighet!

Hej, mitt vinterland sjöng vi på vårt julstorsjung där jag ingår i vår skolorkester och håller i micken. Det är verkligen kul och årets julsjung gick riktigt bra. Våra elever sjöng för full hals : )


Hör ni! Ha en trevlig fjärde advent!

/ Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar